25 Ocak 2016 Pazartesi

RESİMLİ KATMER TARİFİ

Şu soğuk kış aylarında sıcacık, kat kat, çıtır bir lezzet ne iyi gider dimi? Bir çok insan katmer yapmaktan çekinir, ya içi pişmezse yada nasıl kat verileceğini bilmediklerinden bu eşsiz lezzetten geri kalır.Ben çok sık yaptığım katmeri size detaylı resimledim ve püf noktalarıyla beraber yazacağım.


Hamuru İçin Tarif:
4 su bardağı un
2 çay kaşığı tuz silik
Yeterince su

Arası İçin:
Ben margarin kullandım siz tereyağı yada sıvı yağ kullanabilirsiniz.Tereyağı kokusunu pek sevmediğimden margarin kullanmayı tercih ettim.

Yapılışı;
Yoğurma kabımıza un ve tuzu koyup ortasını havuz gibi açalım, bu arada maya kullanmadım mayasız çok daha güzel oluyor.Yoğurma kabımızdaki un ve tuza yaklaşık 2 su bardağı su gider ama biz riske atmamak için suyu azar azar ekliyoruz.Eklediğimiz suyla beraber iki elimizle bastırarak bir güzel yoğuruyoruz.Hamurumuz mayasız olduğundan poğaça hamuru gibi kulak memesi kıvamını almaz ama sertte olmaz.Yoğurulan hamur 10 dakika üstü örtülü dinlendirilir.Bu arada margarini ocağa alıp eritelim.Dinlenen hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler koparalım yaklaşık 4 tane çıkıyor.Kopardığımız 1 bezeyi büyük bir yuvarlak şeklinde açalım mantı hamuru inceliğinde olacak.Açılan hamurun arasına fırça yardımıyla yağımızı sürüp spiral şeklinde sarıp kenara ayıralım biz diğer hamuru açana kadar spiral şeklini verdiğimiz parça beklemeli ki; içindeki yağ donsun.Tüm hamurlara spiral şeklini verdikten sonra oklavayla yemek tabağı büyüklüğünde çok bastırmadan açalım. Tavada önlü arkalı üzerlerine yağ da sürerek pişirelim.Katmerler çok kısık ateşte pişmeli yoksa içi hamur kalır, yani şöyle söyleyeyim orta ocakta kısıkta pişmeli.Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder