22 Aralık 2015 Salı

YUMUŞACIK AÇMA TARİFİM

Açma yapmanın en büyük püf noktası sütün ılık olması ve hamurun kulak memesinden  daha yumuşak olması gerekiyor, hatta benim elim alışık olduğundan cıvık bir hamurla yapıyorum elimi de yağlayarak şeklini veriyorum.






Malzemeler:
1 paket margarin 
1 buçuk su bardağı ılık süt
3 çorba kaşığı toz şeker
1 dolu tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep  
1 yumurta sarıyı ayıralım
1 paket kuru yada yaş maya
Yeterince un
Üzerine çörek otu ve susam

Yapılışı:
Un hariç diğer malzemeleri karıştıralım, margarin yumuşak olsun ben mikrodalga da eritiyorum.En son unu ekleyip yoğuralım çok vıcık değil kulak memesi gibi de değil yumuşak olsun.1 saat dinlendirelim.Mayasını alan hamurdan küçük yumruklar koparıp rulo yapalım, sonra burgu yapıp kapatalım.Üzerine yumurta sarısını ve susamları serpip fırına verelim.Benim fırınım 30 dakika da pişiriyor.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder