8 Aralık 2015 Salı

ISPANAKLI EL AÇMASI BÖREĞİM

Hepimizin severek yediği ve yapmaktan hiç vazgeçmediğim ıspanaklı böreğimin tarifini vereceğim.Misafir geleceği zaman o kadar pratik oluyor ki benim için, çünkü hamurumu akşamdan yoğuruyorum.Aynı şekilde iç harcımı da 1 gün önce hazırlayıp dolaba kaldırıyorum.Zaten ıspanaklı börekte bizi en çok uğraştıran, ıspanağın hazırlanma aşaması.Ertesi güne sadece hamurumu açıp ki, buda yarım saatimi almıyor fırına vermesi kalıyor.Hem zengin bir görünüme sahipken, hemde pratiğini bilirseniz oldukça lezzetli ve kolay bir börek.



Malzemeler hamurumuz için:

Yarım kilo un
1 miktar ılık su
Ortalama 2 tatlı kaşığı tuz
Kuru yada yaş maya
Üzerine sürmek için yumurta

Malzemeler iç harcı:
1 kilo ıspanak
Tuz,kırmızı pul biber, bir avuç arzu ederseniz peynir dilediğiniz peyniri katabilirsiniz ben sert yağlı bazen de kaşar peyniri kullanıyorum.Bir çay bardağı sıvı yağ.

Yapılışı:
İlk olarak hamurumuzu yoğurup, mayalanması için üzerini örtüp ılık bir ortamda 30 yada 40 dakika bekletelim.Ispanak için suyumuzu ocağa alalım, su kaynadıktan sonra ince doğrayıp yıkadığımız ıspanakları haşlanması için suya bırakalım.Haşlanması için 5 dakika yeterli olan ıspanağın suyunu süzelim.Ispanakta hiç su kalmasın elimizle de sıkalım.Daha sonra tüm harcı karıştıralım.Mayalanan hamuru unla büyükçe açalım, harcımızı koyalım, uzunlamasına sarıp tepsiye dizelim.Dizme şeklini dilediğinizce yapabilirsiniz.Hazırlanan böreğimize yumurta sürelim.Arzu ederseniz çörek otu yada susam serpebilirsiniz, ama ben pek yakıştırmıyorum.Fırına vermek için hazır.Yaklaşık 1 saat gibi bir sürede pişiriyor fırınım.Eğer böreğin yanına poğaça yapmak istiyorsanız, hamuru 1 kilo undan yoğurun Aynı hamurdan peynirli, patatesli yada zeytinden enfes poğaçalar çıkıyor.Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder