9 Aralık 2015 Çarşamba

ANNE KÖFTESİ

Küçükken Cumartesi günlerini çok severdim.Hem hafta sonu olduğundan hemde köfte günümüz olduğundan.Sabahları annem sütçüden yoğurt mayalamak için süt alırdı,süt kaynadıktan sonra Sabrina eşliğinde 1'er bardak süt içerdik.
Akşam evin her yerini mis gibi köfte kokusu alırdı.Annem o kadar güzel yapardı ki köfteyi hiç bir yerde o tadı bulamazdık.Büyüdüğümde ben de kendi tarifimle değişik tatlar yaratmak istedim.Bazen kimyon, bazen kekik yada sarımsak koyup değişik bir tat yakalamak istedim.Ama çok geç olmadan yanıldığımı fark ettim.Ne yaparsam yapayım çocukken yediğim köftenin tadını alamadım.En sonunda yenilikten vazgeçtim ve bende anne köftesini yapmaya başladım.

Malzemeler:
-500 gr. az yağlı dana kıyma
-Yarım bayat ekmek içi
-1 adet büyük boy kuru soğan
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay kaşığı karabiber
-Yarım demet ince kıyılmış maydanoz
-1 tane yumurta
Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
İlk olarak soğanı rendeleyelim, süzgeçte yıkayıp suyunu süzelim.Bayat ekmek içini de ıslatıp elimizle sıktıktan sonra, geniş bir kaba bütün malzemeleri koyup 10 dakika yoğuralım.İyice yoğurmak çok önemli malzemeler iç içe geçtikçe lezzeti o kadar artar.Daha sonra yoğurduğumuz köfteye şeklini verip orta ateşte kızartalım.Yanına da tabi ki patates kızartmayı unutmayalım.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder