25 Kasım 2015 Çarşamba

SODALI PAMUK POĞAÇA TARİFİM.

Çay saatlerinin olmazsa olmazıdır poğaça, o kadar çok poğaça yaptımki; rastgele kendim tarifler üretip yapıyorum ve çokta lezzetli oluyor.Ben genelde ölçü kullanmıyorum ama size, tam ölçülü vericem tarifi.Her tarifte olduğu gibi poğaçada da püf noktaları var.Onlarıda sizlerle paylaşacağım.
Malzemeler:
-1 yumurta 
-1 paket margarin
-1 çay bardağı sıvı yağ
-İnstant maya (kuru maya)
-3 çorba kaşığı toz şeker
-2 tatlı kaşığı tuz,tepeleme olmasın silik.
-Yarım şişe soda 
-1 su bardağı ılık süt
-Yeterince un.
-İç harcı, arzuya göre zeytin, patates yada benim gibi peynirli maydonozlu yapabilirsiniz.


İlk önce, un hariç tüm malzemeleri yoğurma kabına alıp elimizle karıştıralım.Daha sonra, unu yavaş yavaş, ekleyerek yoğurmaya devam edelim.Hamurumuz kulak memesi kıvamını alınca, üzerini örtüp 30 dakika mayalanması için bekletelim.
Hamurumuz kıvamını aldığında, ister sade, ister harçlı, yapabilirsiniz.Ben üzerine azıcık beyaz susam serptim, sevenler çörek otuda serpebilirler.Benim fırınım 30 dakikada pişirdi, genelde 30 veya 40 dakika pişme süresi var.Tarifimle ilgili aklınıza takılan, sorular varsa yorum yazabilirsiniz.Şimdiden hepinize  kolay gelsin, afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder